●●][ منتدى دانات المتوسطۃ 19 ][●●
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

●●][ منتدى دانات المتوسطۃ 19 ][●●

الـمـنـتـدى خـاص بـمـنـسـوبـات الـمـتـوسـطـة 19 بـمـكـة الـمـكـرمـة

البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  أحدث الصورأحدث الصور  دخولدخول  الرئيسيةالرئيسية  

حمله هنتغير بجد

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
حنين العراق
دانة متألقة
دانة متألقة
حنين العراق

انثى عدد الرسائل : 239
شعارك : الله يساعد الجميع
موهبتك : الرسم
هدفك : رضاء الله ثم الوالدين

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالأربعاء مارس 25, 2009 12:49 pm

السلام عليكم ورحمة اللهوبركاتهبعد الحمد للهوالصلاة على الحبيب المجتبىثماما بعد؛حملة(هنتغير بجد)للشباب&الفتايات

هدفها محولهالحلقهوكل حلقة عباره عن حوار بين اتنين+الاول وهو اللى هيغيرنا بجد=والتانى وهو الشاب اوالفتاهيعنى انا وانتورجاء من كلقارئيقول رأيه بصراحةوانا مشهزعلوياريت ن اسمها هنتغير بجدسياستها تحبيب الشباب فى الاسلامشعارها هندخل الجنةسواستتكون الحملة من حلقات كتيروكل حلقة لها اسموكل اسم بتدور نطبق الكلام ده بجدعلشان نتغير بجدونفرح نبيناوندخل الجنة سواومهما تكون ذنوبكومعاصيكو بعدك عن ربكمعاناكلنا هنقرب اوى من ربنابسخليك معانايلا بينا ...الحلقة الاولى(المقدمة)+السلامعليكم=وعليكمالسلام+عامل ايه؟=تمام+ومع ربك عامل ايه؟=زى اى شاب بعيد عن ربهوكل فين وفين لما يركع ركعةو باستخدم بصرى فى الحراموبعق ابوى وامىو..و..و..+طب وانت ايهاللى بعدك عن ربنا؟=ان اى واحديقولى لازم علاقتكمع ربنا تكون 10من10او0من10+يعنىايه؟=يعنى معظم الناس متبعهقاعدة(الحلال الخنيق والحرامالفاجر)يعنى يأما يمينخالصيأما شمال خالصمفيش حد ماشى فى النصبس منحاز لليمينشويه+وانت عجبك حالك مع ربنا؟=طبعا لا بساعمل ايه؟=وبعدين استحاله ربنا يغفرلىذنوبى ده انا عملت ذنوبماحدش عملها فى العالموعملت كبائر كتييير و..و..+تعرف انك كده قانط من رحمة اللهالقنوط من رحمة الله اصلا من الكبائر=طب اعملايه؟؟!+ان مصدق ربنا فى كل كلامه ..=طبعا من غير تفكير+ممكن تسمع الايهدى=اتفضل ..+قال الله عزوجل(قل يا عبادى الذين اسرفو علىانفسهملا تقنطوا من رحمة اللهان الله يغفر الذنوبجميعا انه هو الغفورالرحيم)=صدق الله العظيم+انت مش حاسس ان الايهدىبتكلمك انت=حاسس+خلاص انت لسه مش متأكدان ربنا هيغفرلكويمسحلك ذنوبكويعتقكمن النار=انا ما قلتش كده+امال ايه؟=انا قصدى من السهل ان اعمل اى عمل وربنا يمسح كلذنوبى+انت ماتعرفش مين هوالله=انا عارف+ماتعرفش انربناكريمورحيموعظيمولما يغفركلذنوب العالممش هينقص من ملكهشئ=عارف والله+امال مستنى ايهطب تخيل معايا المشهددهلو قلتاللى عاوزربنا يغفرلهيرفع ايدهالناس هتنقسم ل3 انواعالنوع الاولهيرفعايده من غير ما يفكرالنوع التانىهيرفع ايده وهو بيقولانا هعصى ربنا تانىبساهو تقل ذنوبىوالنوع التالتبيقول حتى لو ربنا مسح ذنوبىهعصى ربنا تانىانا كده كسبتايه____________=قصدك ايه من المثال ده+قصدى خليك ذكى و ثق فى اللهوتأكد انه مش هيرفضكبس ارفع ايدك بجدسيبالباقى على ربنا=والله انت غيرتتفكيرىخالص=قولى بقى ازاى ربنايغفر لى كلذنوبى+ده اللى هتعرفه فى الحلقهالتانية بأذن اللهاهم حاجهتيقن نفسيا ان ربنا هيغفرلكولا يبالى+يلا سلام=قول السلام عليكم احسن+انت صح+السلام عليكم=وعليكمالسلام ورحمة الله وبركاتهالى اللقاء فى الحلقة التانيهمعحملة(هنتغير بجد)
مع تحيات حنين العراق

كل ذنوبه يرفع ايده

https://al-danat.yoo7.com/profile.forum?mode=register&a
فوفو
دانةهادفة
دانةهادفة
فوفو

انثى عدد الرسائل : 1166
شعارك : اذا عملت عملا فل تتقنه
موهبتك : الانترنت - المطالعه
هدفك : ان اكون طبيبه

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: رد: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالأربعاء مارس 25, 2009 2:31 pm

شكرا لكي وانا اول من ارفع يدي .............
اختك فوفو /وانا اول من رد يلا ادعيلي كمان دعوه اكيد تعبتك
حنين العراق
دانة متألقة
دانة متألقة
حنين العراق

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: رد: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالخميس مارس 26, 2009 3:04 pm

لا يا قلبي انتي ما تعبي بالعكس انا استانس لما ترد عليه و كمان اول وحدة وش ذا الشرف
فوفو
دانةهادفة
دانةهادفة
فوفو

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: رد: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالخميس أبريل 02, 2009 11:16 am

يعطيكي الف عافيه والله انا الي اتشرف بيكي ياقمر
حنين العراق
دانة متألقة
دانة متألقة
حنين العراق

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: رد: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالأحد أبريل 26, 2009 3:04 pm

وانا والله
!زهرة الغرام!
دانةهادفة
دانةهادفة
!زهرة الغرام!

انثى عدد الرسائل : 1033
شعارك : OnLy GoD cAn JuDje Me
موهبتك : محلـ ثقهـ للجميعـ×ـــ صدقآإ
هدفك : I AM lOoking fOr thE GlOry!××!
م’ـزأإجي: : حمله هنتغير بجد Pi-Ca-70

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: رد: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالجمعة يوليو 24, 2009 12:48 pm

حنين كيفك؟؟؟؟عارفاني؟؟
http://www.7be.com/vb/
فوفو
دانةهادفة
دانةهادفة
فوفو

حمله هنتغير بجد Empty
مُساهمةموضوع: رد: حمله هنتغير بجد   حمله هنتغير بجد Emptyالسبت سبتمبر 12, 2009 5:01 pm

ههههههههههههههههههههه

أكيد عارفاكي يا قمر

................فوفو

حمله هنتغير بجد
صفحة 1 من اصل 1